+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Bilinçli tüketici nasıl olmalıdır nelere dikkat etmelidir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. Ziyaretçi

    Bilinçli tüketici nasıl olmalıdır nelere dikkat etmelidir





  2. ENGİN
    Özel Üye





    Cevap:
    Bilinçli Tüketicinin Özellikleri

    Bilinçli tüketici, alışverişe çıkmadan önce alacaklarının bir listesini yapar. Alacağı ürünlerle ilgili fiyat araştırması yapar. Besin maddelerini satın alırken üretim ve son kullanma tarihine dikkat eder. Hiçbir malı görmeden satın almaz.

    Satın aldığı ürünlerde TSE damgasının olmasına dikkat eder. Satın aldığı ürünle ilgili fatura ya da fişi mutlaka alır. Özellikle dayanıklı tüketim mallarını (televizyon, buzdolabı, fırın vb.) satın alırken garanti belgeli olanları tercih eder. Satın aldığı ürün bozuk ya da hatalı olabilir. Tüketici olarak bozuk malı değiştirmek veya geri vermek hakkına sahip olduğunu bilir. Onun için elinde fiş ya da faturanın olması gerektiğini bilir.
    Tüketici olarak haklarının yasalarla koruma altında olduğunu bilir. Gerektiğinde yargıya başvurabilir. Tüketici Hakları Koruma Derneği’nden yardım isteyebilir.
    Alışveriş yaparken aldığımız malın kalitesine, bütçemize uygunluğuna ve fiyatına dikkat etmeliyiz.








  3. ENGİN
    Özel Üye
    Bilinçli Tüketici nasıl olur?

    A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?

    1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
    2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
    3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
    4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
    5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
    6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
      1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
      2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
      3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
      4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
      5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.


    B. YASAL HAKLARINIZ :
    Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;

    1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
    2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
    3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
    4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
    5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)

    C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
    Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.

    1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
    2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
    3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.

    D- ÖNERİLER :

    1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
    2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
    3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
    4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.










  4. Ziyaretçi
    saolun çk işime yaradı bnden de bu bilgiler olsun ilkiyle aynı ama


    Bilinçli Tüketicinin Özellikleri

  5. Ziyaretçi
    bilinçli tüketici nelere dikkat etmeli

  6. Ziyaretçi
    çok teşekkürler işime yaradı

  7. Ziyaretçi
    çok teşekkürler ben bilinçli tuketici kulübünde öğrenciyim çok işime yaradı

  8. Ziyaretçi
    Çok sağolun performansım için gerekti.Çok işime yaradı bu ~~

  9. Ziyaretçi
    çok teşekkür ederim performans ödevimdi işime yaradı saolun

  10. Ziyaretçi
    peki nasıl davranmalıdır bilnçli tüketici

  11. Ziyaretçi





    bence çok iyi her zaman bur dan bakarım hiç kimseye nerden baktığımı söylemem çok iyi bu internetleri kim kurduysa teşekkür ederim

  12. Ziyaretçi
    çok tşkrlr ödevimizdi harika bir anlatım olmuş

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hızlı Cevap Hızlı Cevap


:
bilinçli tüketici nasıl olmalıdır,  bilinçli tüketici,  bilinçli tüketici nasıl olur,  bilinçli tüketici nelere dikkat eder,  bilinçli bir tüketici nasıl olmalıdır
5 üzerinden 3.71 | Toplam : 68 kişi