+ Yorum Gönder
Sağlık ve Sağlık-Genel Bölümünden Çocuklar İçin Kolay Jimnastik Hareketleri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. Heroes*
    Emekli


    Çocuklar İçin Kolay Jimnastik Hareketleri





    Çocuklar İçin Kolay Jimnastik Hareketleri Forum Alev
    KOLAY JİMNASTİK HAREKETLERİ
    Çocuğun sağlıklı bir biçimde büyümesi­ne kemik ve kas gelişimine zarar verme­den yardım etmek için tutulacak en iyi yol jimnastik yapmasıdır. Bu nedenle, anne babaların çocuklarına her gün on beş dakika jimnastik hareketleri yaptır­maları gerekir. Baba ya da anne çocuk­larına bu günlük hareketleri yaptırırken kendileri de yarar sağlarlar. Üstelik, bu çabayı göstermeyi kabul edecek olanlar bunun karşılığını birkaç yıl sonra, oğullarının ya da kızlarının, hiç bir fiziksel sorunu ortaya çıkarmadan dengeli bir biçimde geliştiklerini görerek alacaklardır. Bu konuyla ilgili fotoğraflarda kolay hareketler görül­mektedir. Bunlar koruyucu hareketler­dir. Kasları ve belkemiğini güçlendirirler Böylece omurgadaki biçim bozuklukla­rının önüne geçilmiş olur. Yetişkin çağ­da, kadında ve erkekte beliren çoğu bo­zuklukların kökeninde bir omurga has­talığının yattığını unutmamak gerekir. Bütün bu hareketler çok kolaydır. Ço­cuk bunları severek yapacaktır. Sözkonusu hareketlerin bazıları, küçük çocuk ların da yapabilecekleri hatta oyun hali­ne getirebilecekleri taklit hareketleridir. Örneğin kelebek, kurbağa, v.b., taklit­leri gibi. Bazıları ise, daha önceden bir çalışma yapmayı gerektirir. Böylece, çocuğun hareketleri farklı organların kullanılmasıyle gerçekleştirme yetene­ğini de (bir kolunu kaldırıp öbürünü eğik tutmak, ya da bir bacağını dik tu­tup öbür bacağı bükmek) gelişir. Bir ye­tişkinden yardım gören çocuklar, biraz dikkat ederlerse, bu hareketleri kolaya başarırlar. Daha sonra, hareketleri hiç bir çaba göstermeden tek başlarına ya­pabilirler. Ayrıca çocuklar grup çalış­malarına da yöneltilebilirler. Bu durum­da, her çocuk sırayla çalıştırıcı rolünü yüklenir.
    Bu Hareketler 4 ile 5 yaşlarındaki çocuklar için düşünülmüş bir dizi hareketi göstermektedir. Bu yaşlardaki çocuklar, kısa bir alıştırma döneminden sonra bu hareketleri kolayca yapabilirler.
    1-2) Çocuk 25 cm. kadar yaklaştığı bir duvara yalnız geriye doğru eğdiği kafasıyla ve avuçlarıyla dayanır; ayaklarının ucu üzerinde yükselir. Sonra öne doğru bir adım atar; kafası ve avuçları duvarla sürekli temastadır. Bu durumda iken gövdesini bükmemeye çalışır 3-4) Çocuk sırtını ve kollarını duvara yaslar. Ayak parmakları yere dönük olarak bir bacağını büker; sonra öne doğru uzatır. Ayak da bacağın doğrultusunu alır. Sonra bu bacağını yine ilk durumuna getirir; ayaklarını yere düz olarak basar ve aynı hareketi öbür bacağıyla yapar.
    5-6) Çocuk duvara yan olarak yaklaşır ve eliyle dayahır. Dış taraftaki bacağını dik açı oluşturacak biçimde büker, serbest eliyle ayağını kavrar ve bacağını olabildiğince geri çekmeye çalışır.
    7-8) Çocuk yüzünü duvara döner ve avuçlarıyla duvara dayanır. Duvarla arasında 40 cm. lik bir boşluk bırakarak ayakları ucunda yükselir. öne doğru küçük bir adım atar, aynı anda ellerini yukarıya doğru kaydırır; bu sırada gövde ve kollar çok gergin kalmalıdır.










  2. Alev
    Özel Üye

    Çocuklar İçin Kolay Jimnastik Hareketleri Makalesine henüz yorum yazılmamış. ilk yorumu siz yapın


Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder

Hızlı Cevap Hızlı Cevap


:
anasınıfı jimnastik hareketleri,  okul öncesi jimnastik hareketleri,  kolay jimnastik hareketleri,  okul öncesi basit jimnastik hareketleri,  çocuklarda jimnastik hareketleri
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi